Fără categorie

NEVERSEA |DESPRE EXPERIENȚA CA VOLUNTAR

Pot spune că am aşteptat cu nerăbdare să public acest articol. De ce? În primul rând pentru că este primul articol pe care îl public după o perioadă lungă de inactivitate (bac life) şi în al doilea rând, deoarece am simţit că trebuie să povestesc despre acest lucru, pentru ca voluntarii de anul viitor, care vor da o căutare pe Google, să găsească câteva informaţii adevărate ( şi nu mă refer la cele de tip CANCAN). Aşadar, iată-mă aici, în tren, îndreptându-mă spre Braşov, lucrând la acest articol.

Pe la sfârşitul lunii mai am primit un articol din care am aflat că organizatorii NEVERSEA şi UNTOLD caută peste 2000 de voluntari, aşa că m-am înscris şi eu.

Până să aflu dacă am fost sau nu acceptată (rezultate care, apropo, s-au lăsat aşteptate pentru o parte din viitorii voluntari) am tot căutat informaţii despre modul în care au fost trataţi voluntarii în ediţiile trecute ale festivalului UNTOLD.

Am găsit doar articole negative în care se povestea că voluntarii au fost trataţi urât, că nu li s-a respectat programul trecut în contract, că au avut coordonatori răi care efectiv doar ofereau ordine, era şi o imagine care sugera faptul că au dormit în saci de dormit, pe jos, în cantină unui cămin din Cluj, că nu le-a fost oferită mâncare etc.

Ei bine, citind acestea, deja aveam tendinţa să renunţ. Dar, dorindu-mi o vară diferită şi din pasiunea pentru voluntariat şi o viaţă activă, am decis să continui. Ulterior am fost informată că fusesem repartizată pe departamentul de „Acces şi Acreditari”, având şi cazarea asigurată.

Deja mă gândeam cu încă câţiva voluntari ca o să fim „cazaţi” în corturi, pe malul mării.

Nu îmi permit să îmi dau cu părerea despre cât de false/adevărate sunt informaţiile legate de modul în care au fost trataţi voluntarii în ediţiile trecute UNTOLD (deoarece nu am fost acolo), dar pot spune două lucruri:

  1. am întâlnit voluntari care au fost acolo şi au zis că acele lucruri nu sunt adevărate;
  2. contrar aşteptărilor, experienţa de voluntar NEVERSEA a fost una excepţională.

Aşadar, am decis să prezint 5 dintre cele mai importante puncte de interes:

1. ~ UNDE AM FOST CAZATA?~
Spre norocul meu, am fost cazată la Hotel Hefaistos. Un hotel superb! Recomand!

Alţi voluntari au fost cazaţi la Hotel Delfin, Hotel Piccadilly, dar şi la cămine.

Probabil vă întrebaţi de ce nu am avut toţi aceleaşi condiţii. Ei bine, având în vedere că perioada restantelor nu era încă încheiată, căminele studenţeşti erau pline de elevi. Astfel, organizatorii au căutat alternative, încercând să creeze condiţii cât mai bune pentru toată lumea.

2. ~ AM FĂCUT FOAMEA?~

Politica hotelului la care am fost eu cazata era că în fiecare dimineaţă să fie oferit micul dejun (pe care l-am prins doar odată), între orele 08:00 şi 11:00, lucru extrem de bun.

Pe lângă asta, pe fiecare tură le era oferită voluntarilor apă şi câte o gustare (gustare e puţin spus, că aveai pizza, hotdogi, gogoşi şi paste, cât să hrăneşti o armată). Dacă erai voluntar fain, sponsorii festivalului obişnuiau să îţi aducă băuturi şi mâncare.

3. ~ AM AVUT COORDONATORI RAI?~

Încă de la primul contact cu aceştia, am fost impresionată. Aveam nevoie de un favor, pe care îmi era teamă să i-l cer uneia dintre coordonatoare. Astfel, o altă coordonatoare m-a încurajat spunându-mi: „Suntem şi noi oameni! Ne înțelegem între noi!”- dovadă a faptului că ei nu îşi doreau să îşi eviedentieze superioritatea faţă de noi, voluntarii.

Am rămas surprinsă de poveştile vieţilor lor, de modul în care au ajuns acolo şi de planurile pe care le au pentru viitor. Foarte profesional din partea lor a fost faptul că au încercat să îşi lase problemele în afară festivalului şi să lucreze cot la cot cu noi.

Pe această cale vreau să vă mulţumesc şi să vă spun că sunteţi geniali! Sper să luaţi note MARI în restante! ❤

4. ~ AM FOST OBLIGATĂ SĂ FAC ORE ÎN PLUS?~

Chiar deloc. Ba chiar ajunseseră să se roage de mine să merg să mă distrez. Ei bine, eram împărţiţi să lucrăm în trei ture, iar eu rămâneam pe toate turele. Turele erau de câte 6 ore. Prima tura intra dimineața la ora 8  și ieșea la ora 14, a doua tură  intra de la ora 14 și ieșea în jur de ora 20, iar ultima tură ieșea dimineața la ora 4. Voluntarii alegeau să rămână pe ce tură voiau. Minorii nu rămâneau in tură de noapte.  În afara turei (pe care trebuiau să o respecte) nu interesa pe nimeni ce făceau. Erau liberi să meargă în festival, să doarmă, să stea la plajă etc.

De ce am ales să rămân mai mult?

Îmi place să socializez cu cât mai multe persoane, iar ideea rămânerii în cameră până îmi începea mie tura, sau statul la plajă nu mă fascina atât de mult.
am simţit că acolo e nevoie de mine şi că pot să ajut, aşa că am ales să o fac.
Le-am spus-o şi coordonatorilor: „Atunci când fac ce îmi place şi sunt cu oamenii care îmi plac, eu mă distrez. Nu e obligatoriu să fiu într-un anumit loc sau să fac ceva special!”

Vă garantez că dacă nu îmi plăcea , aveam grijă să respect programul.

5. ~ CUM M-AM DESCURCAT CU TRANSPORTUL?~

Pe această cale am învăţat că trebuie să am mereu bani de rezervă pentru transportul pe distanţele scurte, nu doar pentru cel de acasă de la mine până la festival.

Nu, transportul nu ne-a fost decontat, dar te descurci cu 50 de lei pentru transportul pe distanţele scurte. Exceptând cazul în care te numeşti Speranţă, greşeşti de fiecare autobuzul şi te rătăceşti prin Constantă (povestea asta o zic în alt articol).

 

Atingând aceste cinci idei importante, sper că v-aţi făcut o idee în ceea ce priveşte voluntariatul la NEVERSEA.  Nu spun că nu a fost obositor, că nu am avut treabă; ba chiar am avut. Dar contează foarte mult de modul în care alegi să vezi lucrurile.

P.S.: Pentru cârcotaşi: făcând un calcul simplu, putem observa cu uşurinţă că nu orice tânăr şi-ar putea permite să îşi achite un abonament, cazarea şi mâncare pentru un astfel de eveniment.

Standard

2 gânduri despre „NEVERSEA |DESPRE EXPERIENȚA CA VOLUNTAR

  1. Denisa zice:

    heeei! Foarte fain articolul, chiar aveam de gand sa ma bag si eu la anu si ma intrebam cum e! Si am o intrebare, daca esti valuntar la Neversea ai sanse sa mergi ca valuntar si la UNTOLD?

    Apreciază

Lasă un răspuns

